- Posty: 270
- Otrzymane podziękowania: 26
Punkty do dyskusji na najbliższy sejmik.
- P-65
- Wylogowany
- Elite Member
Mniej
Więcej
10 lata 10 miesiąc temu - 10 lata 10 miesiąc temu #1391
przez P-65
Name, P-65
Replied by P-65 on topic Punkty do dyskusji na najbliższy sejmik.
Sejmik - BARDZO WAŻNE, proponuję aby grono doswiadczonych zawodników podjelo się przedstawienia kilku interpretacji przepisów regatowch na przykladach okrązania znaków i interpretacji prawa drogi , myslę ze nalezy wprowadzić pojecia krycia, swobodny sporzdu,strefa, wolniejszy i szybszy to jest bardzo wazne, nigdy bowiem nie robilismy szkolenia i dyskusji na temat interpretacji przepisów w oparciu o przyklady, co ma istotne przelozenia na bezpieczeństwo na lodzie !!!!
1. Okrążanie znaku prawy lewy baksztag, bezwglednie slizg zblizający się do dolnego znaku na lewym musi ustapic ślizgowi lecacym na prawym halsie ( co musi zrobić jęzeli jest kurs kolizyjny odlamac sie na prawy hals i ustąpić lub o ile to jest bezpiecznie przejśc za rufa prawego.
2. Ślizgi okrązające dolny znak na tym samym halsie ( lewy) bedący w kryciu, to wewnetrzny na znaku ma bezwzgledne pierwszeństwo w strefie.
3. Okrążanie dolnego znaku kiedy nie ma krycia wszystkie slizgi na lewym halsie, jeden ze slizgow nie bedący w kryciu ( swobodny z przodu)okrąża znak z zapasem żeby wejśc przy znaku ostro na wiatr, a slizg na tym samym halsie (lewy) wciska sie na wewnętrznego i tu moim zdaniem według dwóch przepisów nie ma prawa drogi tj. nie ma krycia w strefie przy okrążaniu znaku drugie jest na baksztagu a slizg okrązajacy znak na kursie ostrym od połówki do ostrego bajdewindu.
4. Górny znak dwa ślizgi na prawym drugi dogania pierwszego jest szybszy, po osiagnieciu znaku pierwszy odpada, drugi wciska sie na wewnetrznego, ten drugi nie ma pierwszeństwa, z dwóch powodów pierwsze jest zawietrzny na bagsztagu drugie jest slizgiem doganiającym trzecie, w strefie nie bylo krycia.
Uwaga! takich i innych przykladów mozna wiele podać, nie wszyscy jednak wiedzą o co chodzi dlatego tak wazne jest przynajmniej raz w roku omówienie róznych sytuacji na lodzie. Latamy coraz szybciej i ciasniej na znakach i jak widać kolizji i incydentów jest coraz wiecej.
1. Okrążanie znaku prawy lewy baksztag, bezwglednie slizg zblizający się do dolnego znaku na lewym musi ustapic ślizgowi lecacym na prawym halsie ( co musi zrobić jęzeli jest kurs kolizyjny odlamac sie na prawy hals i ustąpić lub o ile to jest bezpiecznie przejśc za rufa prawego.
2. Ślizgi okrązające dolny znak na tym samym halsie ( lewy) bedący w kryciu, to wewnetrzny na znaku ma bezwzgledne pierwszeństwo w strefie.
3. Okrążanie dolnego znaku kiedy nie ma krycia wszystkie slizgi na lewym halsie, jeden ze slizgow nie bedący w kryciu ( swobodny z przodu)okrąża znak z zapasem żeby wejśc przy znaku ostro na wiatr, a slizg na tym samym halsie (lewy) wciska sie na wewnętrznego i tu moim zdaniem według dwóch przepisów nie ma prawa drogi tj. nie ma krycia w strefie przy okrążaniu znaku drugie jest na baksztagu a slizg okrązajacy znak na kursie ostrym od połówki do ostrego bajdewindu.
4. Górny znak dwa ślizgi na prawym drugi dogania pierwszego jest szybszy, po osiagnieciu znaku pierwszy odpada, drugi wciska sie na wewnetrznego, ten drugi nie ma pierwszeństwa, z dwóch powodów pierwsze jest zawietrzny na bagsztagu drugie jest slizgiem doganiającym trzecie, w strefie nie bylo krycia.
Uwaga! takich i innych przykladów mozna wiele podać, nie wszyscy jednak wiedzą o co chodzi dlatego tak wazne jest przynajmniej raz w roku omówienie róznych sytuacji na lodzie. Latamy coraz szybciej i ciasniej na znakach i jak widać kolizji i incydentów jest coraz wiecej.
Name, P-65
Ostatnia10 lata 10 miesiąc temu edycja: P-65 od.
Za tę wiadomość podziękowali: : P-289
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P-254
- Wylogowany
- Senior Member
Mniej
Więcej
- Posty: 73
- Otrzymane podziękowania: 18
10 lata 10 miesiąc temu #1389
przez P-254
Rafał Sielicki
Replied by P-254 on topic Punkty do dyskusji na najbliższy sejmik.
a konkretnie podpunkt "ważna opinia lekarza medycyny sportowej"
Moim zdaniem możemy zrezygnować z wymogu posiadania badań lekarskich, ponieważ:
- w regatach zagranicznych nie są wymagane
- w Polsce dotyczą jedynie zawodników krajowych, czyli w imprezie międzynarodowej organizowanej w Polsce zwodnicy zagraniczni nie muszą okazywać badań
Ponadto w latach ubiegłych honorowane były zaświadczenia lekarskie wydane nie przez lakaży sportowych a np. medycyny pracy, co dowodzi, że zapis ten jest w pewnym stopniu martwy.
Moim zdaniem możemy zrezygnować z wymogu posiadania badań lekarskich, ponieważ:
- w regatach zagranicznych nie są wymagane
- w Polsce dotyczą jedynie zawodników krajowych, czyli w imprezie międzynarodowej organizowanej w Polsce zwodnicy zagraniczni nie muszą okazywać badań
Ponadto w latach ubiegłych honorowane były zaświadczenia lekarskie wydane nie przez lakaży sportowych a np. medycyny pracy, co dowodzi, że zapis ten jest w pewnym stopniu martwy.
Rafał Sielicki
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P-254
- Wylogowany
- Senior Member
Mniej
Więcej
- Posty: 73
- Otrzymane podziękowania: 18
10 lata 10 miesiąc temu - 10 lata 10 miesiąc temu #1387
przez P-254
Rafał Sielicki
Replied by P-254 on topic Punkty do dyskusji na najbliższy sejmik.
Chciałbym zgłosić swój wniosek dotyczący zasad organizacji regat, pkt. Dokumenty zawodnika uprawniające do startu, a konkretnie podpunkt
"
"
Rafał Sielicki
Ostatnia10 lata 10 miesiąc temu edycja: P-254 od.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P-289
- Wylogowany
- Premium Member
Mniej
Więcej
- Posty: 107
- Otrzymane podziękowania: 28
10 lata 10 miesiąc temu #1377
przez P-289
P-289
Replied by P-289 on topic Punkty do dyskusji na najbliższy sejmik.
Zgłaszam wniosek nr 2
Wnoszę o zmianę punktu 1. w paragrafie 12
Dotychczasowy zapis:
§ 12
1. Członek władz wybieralnych Floty nie może pełnić tej samej funkcji dłużej niż przez 2 kolejne
kadencje, oraz nie może być jednocześnie członkiem Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
Proponuję zastąpić:
§ 12
1. Członek władz wybieralnych Floty nie może być jednocześnie członkiem Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
W praktyce od lat ściśle przestrzegaliśmy zasady o dopuszczalnej długości urzędowania jedynie w odniesieniu do stanowiska Sekretarza a teraz Komandora. W praktyce wyboru „Szeryfa” ( jak tą funkcję obrazowo określił Tomek) dokonywaliśmy raz na cztery lata ( od razu na dwie kadencje, bo pierwsza pozwalała na zorientowanie się w temacie, a dopiero w drugiej doświadczenie pozwalało na konkretne działania). Reszta Zarządu i tak opiera się o ludzi, którym coś się W OGÓLE chce robić, więc nikt nie podnosi tematu pozostawania przez nich na stanowisku przez więcej niż dwie kadencje. Tak jest praktyczniej i wszystko lepiej lub gorzej, ale jednak funkcjonuje. Sami sobie szkodzimy, gdy musimy zmieniać komandora, który po dwóch kadencjach ma już doświadczenie i jest po prostu dobry w tym co robi - właściwa osoba na właściwym miejscu. Zniesienie limitu kadencji dla Komandora umożliwi z jednej strony faktyczną ciągłość wdrażania strategii rozwoju Floty a z drugiej strony w wypadku złej pracy CAŁEGO ZARZĄDU już po jednej, 2 letniej kadencji taki zarząd Sejmik na wniosek Komisji Rewizyjnej może - a nawet powinien- wymienić w całości. Słabego Komandora możemy odwołać nawet przed skończeniem dwuletniej kadencji. Po prostu wystarczy na Sejmiku przegłosować jego odwołanie. O jakości prac Zarządu decyduje zaangażowanie i koordynacja prac WSZYSTKICH członków Zarządu jako zespołu ludzi a nie literalne przestrzeganie zasady rotacji na stanowisku Komandora.
Wnoszę o zmianę punktu 1. w paragrafie 12
Dotychczasowy zapis:
§ 12
1. Członek władz wybieralnych Floty nie może pełnić tej samej funkcji dłużej niż przez 2 kolejne
kadencje, oraz nie może być jednocześnie członkiem Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
Proponuję zastąpić:
§ 12
1. Członek władz wybieralnych Floty nie może być jednocześnie członkiem Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
W praktyce od lat ściśle przestrzegaliśmy zasady o dopuszczalnej długości urzędowania jedynie w odniesieniu do stanowiska Sekretarza a teraz Komandora. W praktyce wyboru „Szeryfa” ( jak tą funkcję obrazowo określił Tomek) dokonywaliśmy raz na cztery lata ( od razu na dwie kadencje, bo pierwsza pozwalała na zorientowanie się w temacie, a dopiero w drugiej doświadczenie pozwalało na konkretne działania). Reszta Zarządu i tak opiera się o ludzi, którym coś się W OGÓLE chce robić, więc nikt nie podnosi tematu pozostawania przez nich na stanowisku przez więcej niż dwie kadencje. Tak jest praktyczniej i wszystko lepiej lub gorzej, ale jednak funkcjonuje. Sami sobie szkodzimy, gdy musimy zmieniać komandora, który po dwóch kadencjach ma już doświadczenie i jest po prostu dobry w tym co robi - właściwa osoba na właściwym miejscu. Zniesienie limitu kadencji dla Komandora umożliwi z jednej strony faktyczną ciągłość wdrażania strategii rozwoju Floty a z drugiej strony w wypadku złej pracy CAŁEGO ZARZĄDU już po jednej, 2 letniej kadencji taki zarząd Sejmik na wniosek Komisji Rewizyjnej może - a nawet powinien- wymienić w całości. Słabego Komandora możemy odwołać nawet przed skończeniem dwuletniej kadencji. Po prostu wystarczy na Sejmiku przegłosować jego odwołanie. O jakości prac Zarządu decyduje zaangażowanie i koordynacja prac WSZYSTKICH członków Zarządu jako zespołu ludzi a nie literalne przestrzeganie zasady rotacji na stanowisku Komandora.
P-289
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P58
- Wylogowany
- Senior Member
Mniej
Więcej
- Posty: 72
- Otrzymane podziękowania: 15
10 lata 10 miesiąc temu #1374
przez P58
Replied by P58 on topic SEJMIK FLOTY POLSKIEJ DN
PROGRAM SEJMIKU FLOTY 15.02.2014
Ten program będę uzupełniam po otrzymaniu propozycji zmian.
W czasie sejmiku będą dyskutowane tylko punkty zgłoszone wcześniej i wpisane do programu.
1. rozpoczęcie obrad – otwarcie spotkania J. Henke, Komandor Floty
2. wybór prowadzącego sejmiku
3. wybór komisji mandatowo-skrutacyjnej
4. Sprawozdanie komandora i w tym:
4.1 sprawozdanie finansowe
4.2 sprawozdanie z prac Zarządu
4.3 sprawozdanie z kontaktów z IDNIYRA
4.4 omówienie spotkania środowiskowego
4.5 omówienie przygotowań do MŚ i ME
5. sprawozdanie przewodniczącego komisji rewizyjnej
6. sprawozdanie vice komandora do spraw młodzieży
7. sprawozdanie vice komandora do spraw sprzętu
8. sprawozdanie sędziego technicznego, mierniczego klasy DN
9. Raport przedstawiciela Komisji Technicznej IDNIYRA (nowe interpretacje przepisów klasowych).
10. sprawozdanie przewodniczącego (jednoosobowej) komisji wypadkowej
11. głosowanie nad udzieleniem zarządowi absolutorium
12. wybory komandora Floty
13. wybory zarządu Floty
14. wybór komisji rewizyjnej
15. wnioski, dyskusje i ewentualne głosowania na temat:
15.1 zmian zasad naliczania rankingu – referuje Tomasz Zakrzewski
15.2 wydawania wiadomości bojerowych w formie elektronicznej raz do roku – referuje Artur Wissuwa
15.3 zmiany punktu 11 zasad organizacji regat. Wymóg dwóch klubów został wyeliminowany.
15.4 dopuszczenia sponsoringu dla zawodników w wieku 20-30 lat – referuje Jerzy Henke
Jerzy Henke P-58
Ten program będę uzupełniam po otrzymaniu propozycji zmian.
W czasie sejmiku będą dyskutowane tylko punkty zgłoszone wcześniej i wpisane do programu.
1. rozpoczęcie obrad – otwarcie spotkania J. Henke, Komandor Floty
2. wybór prowadzącego sejmiku
3. wybór komisji mandatowo-skrutacyjnej
4. Sprawozdanie komandora i w tym:
4.1 sprawozdanie finansowe
4.2 sprawozdanie z prac Zarządu
4.3 sprawozdanie z kontaktów z IDNIYRA
4.4 omówienie spotkania środowiskowego
4.5 omówienie przygotowań do MŚ i ME
5. sprawozdanie przewodniczącego komisji rewizyjnej
6. sprawozdanie vice komandora do spraw młodzieży
7. sprawozdanie vice komandora do spraw sprzętu
8. sprawozdanie sędziego technicznego, mierniczego klasy DN
9. Raport przedstawiciela Komisji Technicznej IDNIYRA (nowe interpretacje przepisów klasowych).
10. sprawozdanie przewodniczącego (jednoosobowej) komisji wypadkowej
11. głosowanie nad udzieleniem zarządowi absolutorium
12. wybory komandora Floty
13. wybory zarządu Floty
14. wybór komisji rewizyjnej
15. wnioski, dyskusje i ewentualne głosowania na temat:
15.1 zmian zasad naliczania rankingu – referuje Tomasz Zakrzewski
15.2 wydawania wiadomości bojerowych w formie elektronicznej raz do roku – referuje Artur Wissuwa
15.3 zmiany punktu 11 zasad organizacji regat. Wymóg dwóch klubów został wyeliminowany.
15.4 dopuszczenia sponsoringu dla zawodników w wieku 20-30 lat – referuje Jerzy Henke
Jerzy Henke P-58
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P-289
- Wylogowany
- Premium Member
Mniej
Więcej
- Posty: 107
- Otrzymane podziękowania: 28
10 lata 10 miesiąc temu #1366
przez P-289
P-289
Replied by P-289 on topic SEJMIK FLOTY POLSKIEJ DN
Zgłaszam wniosek nr 1
Wnoszę o wprowadzenie następującej zmiany w statucie:
Paragraf 6 punkt 4:
Dotychczasowy zapis:
4. publikacja "Wiadomości bojerowych" co najmniej 2 razy w roku oraz popularyzowanie bojerów w środkach przekazu.
Proponuję zastąpić:
4. publikacja "Wiadomości bojerowych" w wersji elektronicznej na oficjalnej stronie Floty Polskiej DN co najmniej 1 raz w roku oraz popularyzowanie bojerów w pozostałych środkach przekazu.
Od kilku lat zawzięcie dyskutujemy nad zmianą charakteru publikacji. W ferworze walki umknęło nam, że od lat i tak przygotowywana była tylko jedna edycja na sezon, a nie dwie jak to do tej pory jest zapisane w obowiązującym statucie ! Statut nie nakłada na nas obowiązku DRUKU i BEZPŁATNEGO rozdawania INFORMATORA BOJEROWEGO w formie broszury!
Że tak do tej pory postępowaliśmy wynika z racji na fakt iż w momencie powstawania statutu nie istniał taki środek przekazu jak internet i była to wtedy jedyna, relatywnie tania forma publikacji.
Spójrzmy na otaczający nas świat mediów – druk klasyczny jest za drogi i wszystkie gazety, tygodniki i magazyny przechodzą na wersje elektroniczne, czasami całkowicie rezygnując z klasycznego - papierowego wydania.
Forma, w jakiej w chwili obecnej publikujemy Informator Bojerowy pozwala każdemu chętnemu na wydrukowanie go na średniej klasy sprzęcie biurowym i trzymanie na półce w wersji papierowej.
Koszt złożenia i druku niewielkiego nakładu naszego informatora w klasycznej formie w drukarni jest zbyt wysoki i niemożliwy więcej do zaakceptowania. Koszt jednostkowy przy interesującym nas nakładzie to około 10 PLN za jeden egzemplarz ! Możemy w dalszym ciągu postępować „z przyjętym obyczajem” i drukować Informator Bojerowy, ale TYLKO odpłatnie. Tak chętnie cytowani przez nas Amerykanie też płacą za swojego YEARBOOK’a !
Artur P-289
Wnoszę o wprowadzenie następującej zmiany w statucie:
Paragraf 6 punkt 4:
Dotychczasowy zapis:
4. publikacja "Wiadomości bojerowych" co najmniej 2 razy w roku oraz popularyzowanie bojerów w środkach przekazu.
Proponuję zastąpić:
4. publikacja "Wiadomości bojerowych" w wersji elektronicznej na oficjalnej stronie Floty Polskiej DN co najmniej 1 raz w roku oraz popularyzowanie bojerów w pozostałych środkach przekazu.
Od kilku lat zawzięcie dyskutujemy nad zmianą charakteru publikacji. W ferworze walki umknęło nam, że od lat i tak przygotowywana była tylko jedna edycja na sezon, a nie dwie jak to do tej pory jest zapisane w obowiązującym statucie ! Statut nie nakłada na nas obowiązku DRUKU i BEZPŁATNEGO rozdawania INFORMATORA BOJEROWEGO w formie broszury!
Że tak do tej pory postępowaliśmy wynika z racji na fakt iż w momencie powstawania statutu nie istniał taki środek przekazu jak internet i była to wtedy jedyna, relatywnie tania forma publikacji.
Spójrzmy na otaczający nas świat mediów – druk klasyczny jest za drogi i wszystkie gazety, tygodniki i magazyny przechodzą na wersje elektroniczne, czasami całkowicie rezygnując z klasycznego - papierowego wydania.
Forma, w jakiej w chwili obecnej publikujemy Informator Bojerowy pozwala każdemu chętnemu na wydrukowanie go na średniej klasy sprzęcie biurowym i trzymanie na półce w wersji papierowej.
Koszt złożenia i druku niewielkiego nakładu naszego informatora w klasycznej formie w drukarni jest zbyt wysoki i niemożliwy więcej do zaakceptowania. Koszt jednostkowy przy interesującym nas nakładzie to około 10 PLN za jeden egzemplarz ! Możemy w dalszym ciągu postępować „z przyjętym obyczajem” i drukować Informator Bojerowy, ale TYLKO odpłatnie. Tak chętnie cytowani przez nas Amerykanie też płacą za swojego YEARBOOK’a !
Artur P-289
P-289
Za tę wiadomość podziękowali: : Maciej, P 247
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Maciej, P 247
- Wylogowany
- Administrator
- P 247
Mniej
Więcej
- Posty: 476
- Otrzymane podziękowania: 124
11 lata 1 miesiąc temu - 11 lata 1 miesiąc temu #1169
przez Maciej, P 247
Replied by Maciej, P 247 on topic Punkty do dyskusji na najbliższy sejmik.
Zasadę liberum veto szczęśliwie zniosła Konstytucja 3. Maja z 1791 roku. I na całe szczęście już nie funkcjonuje, bowiem uniemożliwiała podejmowanie decyzji (są historycy, którzy od zasady LV wyprowadzają trudności funkcjonowania współczesnego społeczeństwa obywatelskiego).
Wraz z Konstytucją wprowadzono zasadę większościową.
Jest pierwsza dekada października, pod koniec tego miesiąca odbędzie się doroczne spotkanie środowiskowe (szczegóły poda Komandor już niebawem) i na pewno jest to dobry czas, aby uruchomić na naszym forum wątek poświęcony wnioskom.
Jesień się zaczęła, bojerowcom przyspiesza tętno!
Na razie nie proponuję żadnych wniosków, bo mam kilka pomysłów, ale wymagają dopracowania i przemyślenia, a nie chciałbym proponować czegoś, czego później nie chciałbym bronić.
W zeszłym roku podjęliśmy uchwałę Sejmiku, która zakłada, że wnioski będą zgłaszane na forum (w takiej formie, jak to uczynił Tomek - czyli otwierając dyskusję), z tego zrodzi się porządek obrad, który zostanie nie tyle podany do wiadomości, ale właściwie na tym forum wypracowany. Bardziej otwartego i demokratycznego sposobu chyba nie sposób sobie wyobrazić. Wszystkich bojerowców gorąco zachęcam do refleksji, przemyśleń uporządkowanego myślenia i zgłoszenia wniosków.
Jacek w swoim poście bardzo trafnie wskazał na problem "bicia piany". Zaplanowanie obrad znacząco zredukuje powyższe, ale wiem też, że w jakiejś postaci pojawi się podczas Sejmiku. A co tam - w końcu to uroki demokracji.
Wiem też, że jeżeli program będzie przedstawiał się bogato, intrygująco, a może też niepokojąco - to nie będziemy mieli problemu frekwencji.
Wraz z Konstytucją wprowadzono zasadę większościową.
Jest pierwsza dekada października, pod koniec tego miesiąca odbędzie się doroczne spotkanie środowiskowe (szczegóły poda Komandor już niebawem) i na pewno jest to dobry czas, aby uruchomić na naszym forum wątek poświęcony wnioskom.
Jesień się zaczęła, bojerowcom przyspiesza tętno!
Na razie nie proponuję żadnych wniosków, bo mam kilka pomysłów, ale wymagają dopracowania i przemyślenia, a nie chciałbym proponować czegoś, czego później nie chciałbym bronić.
W zeszłym roku podjęliśmy uchwałę Sejmiku, która zakłada, że wnioski będą zgłaszane na forum (w takiej formie, jak to uczynił Tomek - czyli otwierając dyskusję), z tego zrodzi się porządek obrad, który zostanie nie tyle podany do wiadomości, ale właściwie na tym forum wypracowany. Bardziej otwartego i demokratycznego sposobu chyba nie sposób sobie wyobrazić. Wszystkich bojerowców gorąco zachęcam do refleksji, przemyśleń uporządkowanego myślenia i zgłoszenia wniosków.
Jacek w swoim poście bardzo trafnie wskazał na problem "bicia piany". Zaplanowanie obrad znacząco zredukuje powyższe, ale wiem też, że w jakiejś postaci pojawi się podczas Sejmiku. A co tam - w końcu to uroki demokracji.
Wiem też, że jeżeli program będzie przedstawiał się bogato, intrygująco, a może też niepokojąco - to nie będziemy mieli problemu frekwencji.
Ostatnia11 lata 1 miesiąc temu edycja: Maciej, P 247 od.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- jacek
- Wylogowany
- Senior Member
Mniej
Więcej
- Posty: 97
- Otrzymane podziękowania: 9
11 lata 1 miesiąc temu #1168
przez jacek
Replied by jacek on topic Punkty do dyskusji na najbliższy sejmik.
Rozumiem, że nadal funkcjonuje coś na kształt liberum veto ? bo jak na każdym zebraniu jest miejsce na Wolne wnioski i na ten moment czekają niektórzy i rozpoczynają bezproduktywne bicie piany ?
ALE - na koniec psioczenia należałoby od delikwenta wymagac postawienia wniosku, a rolą Przewodniczącego jest porządkowanie dyskusji, udzielanie i odbieranie głosu.
Takie są uroki demokracji, do której długo się dorasta, czasem nigdy.
Oczywiście można się umówic, że podejmujemy tematy wyłącznie zgłoszone wcześniej co znacznie uporządkowałoby obrady, ale w takim wypadku porządek obrad Sejmiku powinien powstawac wcześniej i byc publikowany na bieżąco np na tej stronie, prawdę mówiąc nie odnajduję żadnego materiału z przebiegu owocnych obrad Sejmiku Floty
ALE - na koniec psioczenia należałoby od delikwenta wymagac postawienia wniosku, a rolą Przewodniczącego jest porządkowanie dyskusji, udzielanie i odbieranie głosu.
Takie są uroki demokracji, do której długo się dorasta, czasem nigdy.
Oczywiście można się umówic, że podejmujemy tematy wyłącznie zgłoszone wcześniej co znacznie uporządkowałoby obrady, ale w takim wypadku porządek obrad Sejmiku powinien powstawac wcześniej i byc publikowany na bieżąco np na tej stronie, prawdę mówiąc nie odnajduję żadnego materiału z przebiegu owocnych obrad Sejmiku Floty
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Tomek Zakrzewski
- Autor
- Wylogowany
- Moderator
Mniej
Więcej
- Posty: 111
- Otrzymane podziękowania: 45
11 lata 1 miesiąc temu #1167
przez Tomek Zakrzewski
Nowy post
Zakładam, że zarząd SFPDN, po burzliwym przebiegu ostatniego sejmiku, podjął stosowną uchwałę o formie dyskusji, która ma być realizowana podczas następnego sejmiku, tylko nas o tym jeszcze nie poinformował. A wypadałoby, wszak czas biegnie nieubłaganie i za chwilę kolejny sejmik połączony z wyborami nowego szeryfa.
Dla niezorientowanych dodam, że chodzi o pomysł, aby podczas punktu "dyskusje i wnioski" omawiane były tylko te zagadnienia, które zostaną odpowiednio wcześniej przesłane na piśmie (nie pamiętam czy stanęło na terminie 30 czy 60 dni przed sejmikiem). Miało to na celu uporządkować dyskusję i wyeliminować pyskówki i chaotyczne wrzutki sejmikowych zadymiarzy, którzy po wygłoszeniu mało grzecznych monologów opuszczają ostentacyjnie zebranie i udają się do baru.
W związku z powyższym zgłaszam dwie propozycje na najbliższy sejmik (i następne sejmiki również):
1. Raport mierniczego klasy DN (uwagi, spostrzeżenia, wyniki pomiarów, prowadzone działania).
2. Raport przedstawiciela Komisji Technicznej IDNIYRA (nowe interpretacje przepisów klasowych).
Mogą być to punkty w ramach dyskusji jak również w ramach sprawozdań.
Dla niezorientowanych dodam, że chodzi o pomysł, aby podczas punktu "dyskusje i wnioski" omawiane były tylko te zagadnienia, które zostaną odpowiednio wcześniej przesłane na piśmie (nie pamiętam czy stanęło na terminie 30 czy 60 dni przed sejmikiem). Miało to na celu uporządkować dyskusję i wyeliminować pyskówki i chaotyczne wrzutki sejmikowych zadymiarzy, którzy po wygłoszeniu mało grzecznych monologów opuszczają ostentacyjnie zebranie i udają się do baru.
W związku z powyższym zgłaszam dwie propozycje na najbliższy sejmik (i następne sejmiki również):
1. Raport mierniczego klasy DN (uwagi, spostrzeżenia, wyniki pomiarów, prowadzone działania).
2. Raport przedstawiciela Komisji Technicznej IDNIYRA (nowe interpretacje przepisów klasowych).
Mogą być to punkty w ramach dyskusji jak również w ramach sprawozdań.
Za tę wiadomość podziękowali: : Maciej, P 247
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Moderatorzy: Tomek Zakrzewski
Czas generowania strony: 0.083 s.