- Posty: 3
- Otrzymane podziękowania: 0
olinowanie stałe w DN
- P338
- Gość
7 lata 2 miesiąc temu #3440
przez P338
Replied by P338 on topic olinowanie stałe w DN
Postaw maszt tak jak opisał Tomek na linkach miękkich tymczasowo, wg twojego uznania ale razem z żaglem, zanotuj długości linek które postawisz
zrób zdjęcie z boku,
coś może poradzimy ale dużo zależy od twojego zaangażowania, jeśli tego nie zrobisz, przynajmniej ja nie umiem Ci pomóc dalej
Maciej
zrób zdjęcie z boku,
coś może poradzimy ale dużo zależy od twojego zaangażowania, jeśli tego nie zrobisz, przynajmniej ja nie umiem Ci pomóc dalej
Maciej
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- dziki
- Autor
- Wylogowany
- New Member
Mniej
Więcej
7 lata 2 miesiąc temu #3437
przez dziki
Replied by dziki on topic olinowanie stałe w DN
Macieju
Dziękuję za link. Prześle jutro foto ukucia na maszcie, może coś podpowiesz czy proponowany trójkąt będzie ok, czy konieczne będzie inne rozwiązanie.
Pozdrawiam
Waldek
Dziękuję za link. Prześle jutro foto ukucia na maszcie, może coś podpowiesz czy proponowany trójkąt będzie ok, czy konieczne będzie inne rozwiązanie.
Pozdrawiam
Waldek
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- dziki
- Autor
- Wylogowany
- New Member
Mniej
Więcej
- Posty: 3
- Otrzymane podziękowania: 0
7 lata 2 miesiąc temu #3436
przez dziki
Replied by dziki on topic olinowanie stałe w DN
Bardzo dziękuje wszystkim Kolegom za informacje i wdzięczny jestem za okazaną pomoc i życzliwość!
Zapytam jeszcze o jedną kwestię. Na filmach i fotografiach widać,że wanta zawietrzna jest znacznie luźniejsza od nawietrznej- zrozumiałe, ale ten luz jest znacznie większy niż np w łódkach regatowych z olinowaniem stałym. Czy są zatem jakieś proporcje- tolerancja w napięciu want na odcinku maszt- płozownica. Wiadomo, że nie mogą być zamocowane na sztywno.
Pozdrawiam
Waldek
Zapytam jeszcze o jedną kwestię. Na filmach i fotografiach widać,że wanta zawietrzna jest znacznie luźniejsza od nawietrznej- zrozumiałe, ale ten luz jest znacznie większy niż np w łódkach regatowych z olinowaniem stałym. Czy są zatem jakieś proporcje- tolerancja w napięciu want na odcinku maszt- płozownica. Wiadomo, że nie mogą być zamocowane na sztywno.
Pozdrawiam
Waldek
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Tomek Zakrzewski
- Wylogowany
- Moderator
Mniej
Więcej
- Posty: 111
- Otrzymane podziękowania: 45
7 lata 2 miesiąc temu #3435
przez Tomek Zakrzewski
Replied by Tomek Zakrzewski on topic olinowanie stałe w DN
Waldek,
jak ogarniesz sposób montażu want i sztagu to postaw maszt używając tymczasowych linek. Kąt pochylenia masztu zmieniał się w ostatnich latach bardzo mocno z tendencją stawiania masztu do pionu, więc jeśli masz bardzo stary zestaw to może okazać się, że różnice w długościach olinowania są znaczące. Jak ustawisz maszt na linkach i uznasz to za optymalną konfigurację to zmierz linki i dopiero zamawiaj stalówki. Tak będzie dużo łatwiej i dużo taniej.
Powodzenia.
jak ogarniesz sposób montażu want i sztagu to postaw maszt używając tymczasowych linek. Kąt pochylenia masztu zmieniał się w ostatnich latach bardzo mocno z tendencją stawiania masztu do pionu, więc jeśli masz bardzo stary zestaw to może okazać się, że różnice w długościach olinowania są znaczące. Jak ustawisz maszt na linkach i uznasz to za optymalną konfigurację to zmierz linki i dopiero zamawiaj stalówki. Tak będzie dużo łatwiej i dużo taniej.
Powodzenia.
Za tę wiadomość podziękowali: : dziki
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P338
- Gość
7 lata 2 miesiąc temu #3434
przez P338
Replied by P338 on topic olinowanie stałe w DN
Cześć,
wszystkie części wraz z zawalcowaniem dostaniesz tutaj: www.sklep.kulikjacht.com.pl/category.php?id_category=14
potrzebujesz trójkąt do którego zamocowujesz wanty i sztag, a ten trójkąt dopiero łączy się z masztem, dzięki temu maszt lepiej rotuje przy zwrotach,
z wymiarami musisz poradzić sobie sam bo nikt nie wie jaki maszt maszt i jaki wysoko zamocowanie na maszcie, zamocowanie na plance okuć i jaki kadłub,
powodzenia
Maciej
wszystkie części wraz z zawalcowaniem dostaniesz tutaj: www.sklep.kulikjacht.com.pl/category.php?id_category=14
potrzebujesz trójkąt do którego zamocowujesz wanty i sztag, a ten trójkąt dopiero łączy się z masztem, dzięki temu maszt lepiej rotuje przy zwrotach,
z wymiarami musisz poradzić sobie sam bo nikt nie wie jaki maszt maszt i jaki wysoko zamocowanie na maszcie, zamocowanie na plance okuć i jaki kadłub,
powodzenia
Maciej
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Bartosz
- Wylogowany
- New Member
Mniej
Więcej
- Posty: 18
- Otrzymane podziękowania: 7
7 lata 3 miesiąc temu #3433
przez Bartosz
Bartosz P-364
Replied by Bartosz on topic olinowanie stałe w DN
Tutaj
www.bojery.pl/index.php/dn/technika-i-technologia
Plany ślizgu. Strona 4, prawy górny róg rysunku.
Teraz trochę inaczej to okucie jest wykonywane, spawane z nierdzewki. Może koledzy mają fotkę.
Pozdrawiam Bartek.
www.bojery.pl/index.php/dn/technika-i-technologia
Plany ślizgu. Strona 4, prawy górny róg rysunku.
Teraz trochę inaczej to okucie jest wykonywane, spawane z nierdzewki. Może koledzy mają fotkę.
Pozdrawiam Bartek.
Bartosz P-364
Za tę wiadomość podziękowali: : dziki
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- dziki
- Autor
- Wylogowany
- New Member
Mniej
Więcej
- Posty: 3
- Otrzymane podziękowania: 0
7 lata 3 miesiąc temu #3432
przez dziki
Nowy post
Szanowni Koledzy
Do tej pory szwendałem się raczej po morzach, a materii bojerowej dziwnym trafem nie zgłębiłem tak w praktyce jak i teorii. Niedawno odziedziczyłem sympatycznego DN-a, obecnie raczej już w wersji turystycznej choć kiedyś, dobrych "parę lat" temu była to jednostka regatowa. Mimo półwiecza na karku postanowiłem zmierzyć się z tematem i spróbować "polatać". Bojer jest w zasadzie kompletny; brakuje mu płóz ( z tym sobie jakoś poradzę) oraz niestety olinowania stałego - i tu mam największy kłopot. Możliwe, że niewłaściwie szukałem, ale bladego pojęcia nie mam jakiej długości powinny być wanty i sztag, jaki powinien być kąt pochylenia masztu co zapewne determinuje długość sztagu (maszt drewniany, pięta z gniazdem kulowym) i jak owe stalówki powinne być zamocowane do masztu- na posiadanym maszcie jest jedno okucie wyprofilowane do kształtu masztu zamocowane śrubą przechodząca przez maszt, a końcówka okucia jest płaska i posiada jeden otwór, do którego - na chłopski rozum - można zaczepić jedynie sztag.
Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc, podpowiedzi lub wskazanie źródła gdzie takie informacje mogę uzyskać i zgłębić materię jaką niewątpliwie są bojery.
Pozdrawiam Serdecznie
Waldek(Dziki)
660 796 105
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do tej pory szwendałem się raczej po morzach, a materii bojerowej dziwnym trafem nie zgłębiłem tak w praktyce jak i teorii. Niedawno odziedziczyłem sympatycznego DN-a, obecnie raczej już w wersji turystycznej choć kiedyś, dobrych "parę lat" temu była to jednostka regatowa. Mimo półwiecza na karku postanowiłem zmierzyć się z tematem i spróbować "polatać". Bojer jest w zasadzie kompletny; brakuje mu płóz ( z tym sobie jakoś poradzę) oraz niestety olinowania stałego - i tu mam największy kłopot. Możliwe, że niewłaściwie szukałem, ale bladego pojęcia nie mam jakiej długości powinny być wanty i sztag, jaki powinien być kąt pochylenia masztu co zapewne determinuje długość sztagu (maszt drewniany, pięta z gniazdem kulowym) i jak owe stalówki powinne być zamocowane do masztu- na posiadanym maszcie jest jedno okucie wyprofilowane do kształtu masztu zamocowane śrubą przechodząca przez maszt, a końcówka okucia jest płaska i posiada jeden otwór, do którego - na chłopski rozum - można zaczepić jedynie sztag.
Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc, podpowiedzi lub wskazanie źródła gdzie takie informacje mogę uzyskać i zgłębić materię jaką niewątpliwie są bojery.
Pozdrawiam Serdecznie
Waldek(Dziki)
660 796 105
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Moderatorzy: Tomek Zakrzewski
Czas generowania strony: 0.077 s.