ME 2015

Więcej
9 lata 2 tygodni temu #2622 przez Grajek
Replied by Grajek on topic ME 2015
Poproszę

Grajek
MKŻ Mikolajki
P- 31

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Kuba
  • Gość
  • Gość
9 lata 2 tygodni temu #2620 przez Kuba
Replied by Kuba on topic ME 2015
I wyniki z piątym wyścigiem.

I mam pytanie, czy jest potrzeba przetłumaczenia wiadomości Joerga na język polski?
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Kuba
  • Gość
  • Gość
9 lata 2 tygodni temu #2619 przez Kuba
Replied by Kuba on topic ME 2015
idniyra.eu/?p=2837#comments


Oryginał wiadomości.
Wyniki z 5 wyścigiem będą dostępne za "chwilę" ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 3 tygodni temu #2618 przez P-65
Replied by P-65 on topic ME 2015
A-Fleet 5 wyścig przywrócony ;)

Name, P-65

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 1 miesiąc temu #2587 przez P58
Replied by P58 on topic ME 2015
Kolega P-146 dobrze usłyszał stwierdzenie jednego z sędziów technicznych "pier...lę nie robię mam tego jeżdżenia ku...wa dość". Jednakże nie znając kontekstu wyprowadził z tego błędny wniosek.

Przypominam, że ja jestem, w ramach prac w zarządzie, odpowiedzialny za organizację komisji sędziowskich i w tym również PRC na ME i MŚ. W związku z tym jestem w czasie zawodów w ścisłym kontakcie z sędziami i obserwuję ich prace.

Po zjechaniu w czwartek do portu po regatach poprosiłem komisję techniczną o powrót na lód i dokładne przebadanie możliwości ustawienia innej trasy gdyż było wiadomo, że na trasie z tego dnia nie będzie możliwości rozegrania biegów z powodu wydrążonych rynien i spodziewanego nocnego przymrozku, który je utwardzi. Komisja techniczna objechała lód i wieczorem poinformowała mnie, że warunki wyglądają źle i jeśli nie będziemy mogli startować na starej trasie lub w jej pobliżu to nie będzie można ustawić trasy dłuższej niż 600-800m. Poprosiłem komisję techniczną i kol. Macura o wcześniejsze udanie się na lód następnego dnia, z samego rana i powtórne zbadanie możliwości. Po moim przyjeździe w piątek do portu zostałem poinformowany, że nie ma możliwości ustawienia trasy ponad 800 m i, że po drodze do trasy są szczeliny, które w ciągu dnia, ze względu na kierunek wiatru, mogą się poszerzyć i uniemożliwić powrót do portu. Do tego ta trasa mogła by częściowo zahaczać o torowisko z poprzedniego dnia! Chyba wszyscy wiemy, że ściganie się na „torowisku” zagraża bezpieczeństwu zawodników!

Stwierdzenie, że nie ma możliwości rozegrania biegów spowodowało wśród zawodników zdenerwowanie i wywołało dość nerwowe naciski na komisję techniczną. Wtedy też padło cytowane na początku zdanie.

Karol zaproponował komisji technicznej rozsądne rozwiązanie. A mianowicie, żeby komisja techniczna, odpowiedzialna za bezpieczeństwo regat, tak faktycznie, jak i prawnie, wystąpiła do organizatora regat, Joerga, o pisemne zwolnienie ich z odpowiedzialności prawnej w przypadku decyzji o wejściu na lód mimo ich obaw o bezpieczeństwo zawodników. Ja przedstawiłem Joergowi stanowisko komisji technicznej.

Po krótkiej dyskusji Joerg wraz z kol. Macurem pojechali na lód i po powrocie potwierdzili ustalenia komisji technicznej!

Co według mnie oznaczało cytowane zdanie tłumacząc je na język literacki: „byliśmy wczoraj wieczorem 1,5 godziny na lodzie w celu zbadania możliwości ustawienia nowej trasy, byliśmy również dzisiaj 2 godziny na lodzie i już nie ma sensu abyśmy znów jechali na lód gdyż warunki się nie zmieniły!”
Za tę wiadomość podziękowali: : staho

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 1 miesiąc temu #2586 przez DNP36
Replied by DNP36 on topic ME 2015
To jest dobra decyzja Joerga, który na pewno nie czuje się komfortowo po tym całym zamieszaniu związanym z tą sytuacją i podjętą decyzją w gronie, które tak na prawdę nie ma żadnej mocy sprawczej w tej sprawie.
Jestem przekonany że EIA po dokładnym zbadaniu przebiegu wydarzeń i stwierdzeniu pominięcia procedur formalnych określonych w naszych przepisach przy podjęciu decyzji o anulowaniu wyścigu 5 przez sekretarzy flot (zresztą nie wszyscy byli obecni) przywrócić go do punktacji. Jeżeli nie, to takie sytuacje będą się powtarzać co absolutnie nie pomoże bojerom.
Za tę wiadomość podziękowali: : P-65, staho, P74

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Jurek
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2585 przez Jurek
Replied by Jurek on topic ME 2015
Ta opera mydlana przypomina mi trochę historię z Pucharu Ameryki.
Nie do końca o to chodzi w sporcie.
Najpierw organizator poprzez rzekomą decyzję podważa orzeczenie Komisji Protestowej będącej integralną częścią KR, a później szuka jeszcze potwierdzenia/zaprzeczenia w European Iceboat Authority (EIA) (cokolwiek to jest i czy ma to coś wspólnego z IDNIYRA)
Nie czekam już na kolejny odcinek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Kuba
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2584 przez Kuba
Replied by Kuba on topic ME 2015
idniyra.eu/?p=2800

W skrócie Joerg, Komandor floty EU, zwrócił się do European Iceboat Authority (EIA) z prośbą o podtrzymaniu lub uchyleniu decyzji podjętej przez Sekretarzy flot Europejskich odnoście anulowania wyścigu numer 5.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Kuba
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2575 przez Kuba
Replied by Kuba on topic ME 2015

Stanisław Macur napisał: Kuba,
Po pierwsze stałem na starcie ( to jest 50 m od Was )


Sugeruję przejść się do okulisty jeśli uważasz, że komisję mety a środek linii startu dzieliło 50 metrów.

Informacja o przekroczeniu linii znaku i dollymarku nie ma obowiązku być przekazana natychmiast. Równie dobrze sędziowie mogli zapisać wszystkie numery i podać je zbiorczo.

Czyli dalej zarzucasz Joegowi kłamstwo skoro on powiedział, że to Ty do niego podszedłeś w czasie Jego rozmowy ze Szwedem.

Przejazd nawet CAŁEJ floty między znakiem a dollymarkiem nie jest podstawą do przerwania wyścigu a jedynie do dyskwalifikacji zawodników łamiących przepisy.

30sto sekundowa rozmowa z Piotrem nie jest wyjaśnianiem sprawy.

Dyskwalifikacje mogliśmy zaznaczyć nawet na trzecim okrążeniu, albo i pod wszystkimi wynikami, miejsce postawienia kropki nie stanowi o miejscu i czasie złamania przepisu.

Tak, ich decyzje były poza Tobą, co nie znaczy, że powinieneś na nie zezwolić jako Sędzia Główny regat. Zebranie Sekretarzy nie miało podstaw w przepisach regatowych żeglarstwa lodowego, które pozwoliłyby im podjąć taką decyzję. Jako szef PRC i SG regat Twoim obowiązkiem było nie dopuszczenie do ogłoszenia decyzji która w sposób oczywisty łamie przepisy. Zamiast tego schowałeś głowę w "śnieg".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 1 miesiąc temu #2574 przez p146
Replied by p146 on topic ME 2015
Jako nowicjusz i debiutant chciałbym na wstępie podziękować za pomoc i życzliwość wielu spośród Was.
Myślę, że moje spostrzeżenia nie są obarczone personalnymi uprzedzeniami/preferencjami (jestem spoza "środowiska")

1. Organizacja / sposób przeprowadzenia samych biegów
Nie licząc nieszczęsnego 5go biegu grupy A, można uznać za udane.

2. Komunikacja / informacje dla zawodników
- Wychodząc na lód nie wiedziałem jak wygląda tor/ rejon rozgrywania regat oraz jakich niespodzianek mogę się spodziewać w drodze na start.
Prosty szkic udostępniony na tablicy rozwiązałby problem....
- Ilość znaków na samym torze wprawiała nas nieraz w osłupienie (oznaczenia miejsc niebezpiecznych myliły się z oznakowaniem samego toru)
Prosty szkic udostępniony na tablicy rozwiązałby problem.... (patrz problemy w trakcie feralnego biegu)
- Skippers meetings - zdarzało się, że odbywały się w terminie /miejscu nieznanym części zawodników. Sugerowałbym energiczne używanie syreny

3. Praca PRC
- dyscyplina. Nie rozumiem jak pracownik (płacimy po 200eur za organizację tej imprezy więc mamy prawo wymagać podejścia proklienckiego!) może o godz 10tej stwierdzić że "pier...lę nie robię mam tego jeżdżenia ku...wa dość". Nie wiem jaka jest przyczyna takiego stanu zespołu ale jako osoba mająca co najmniej podstawowe doświadczenie w dziedzinie zarządzania, sugeruję zmianę na dole lub na czele....
- odpowiedzialność/prawo do podejmowania decyzji. W każdej rozsądnej organizacji osoby, biorące odpowiedzialność mają prawo do podejmowania decyzji. Stąd nie będę kwestionował żadnej z nich.
Panie Stasiu - jeżeli mógłby Pan w prosty sposób wytłumaczyć w jaki sposób, ktoś inny niż Sędzia Główny (w tym przypadku zawodnicy) może podejmować decyzje o anulowaniu wyniku jednego z biegów... bylibyśmy bardzo zobowiązani

z poważaniem
Andrzej P-146
Za tę wiadomość podziękowali: : Jurek, Kuba

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Stanisław Macur
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2573 przez Stanisław Macur
Replied by Stanisław Macur on topic ME 2015
Kuba,
Po pierwsze stałem na starcie ( to jest 50 m od Was ) ze Stasiem Mickiewiczem i jego radiem - żadnych informacji z pierwszej boi ...nie było-
jeśli kilkanaście bojerów na ME przejeżdża między boja a dolly markiem to trzeba bezwzględnie przerwać wyścig !!! Jesteś sędzią i wiesz , że mam rację !
Po drugie ( ad 4) rozmawiałem tylko z Joergiem , a Lindgren ( sekretarz szwedzki ) stał niedaleko i mógł rozmowę słyszeć ...
Po trzecie - rozmawiałem z Piotrem Królikowskim
i powiedział mi , ze tyle bojerów niespodziewanie przejechało pomiędzy boją a dolly markiem , że nie byli w stanie zapisać i zareagować !!! Dyskwalifikacje , jak dobrze wiesz (!!!) są zaznaczone tylko (!) na drugim okrążeniu.Błąd ( lub niemożliwość zapisania) może się zdarzyć ale trzeba z tego wyjść z twarzą a nie udawać , że nic się nie stało... owszem , stało się.
Co do decyzji sekretarzy krajowych i Komandora to są oni niezależni ode mnie , a Joerg na moje pytanie stwierdził , że nie chce mojej obecności na tym spotkaniu - tylko sekretarzy !!
Odbyło się ono całkowicie poza PRC !!!
Pozdrowienia.
Stasiu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Kuba
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2572 przez Kuba
Replied by Kuba on topic ME 2015
Stan jakie "podać nam przy mecie" skoro Ciebie na mecie nie ma? To raz.
Dwa. W twojej wypowiedzi widzę brak doświadczenia. Jeśli twierdzisz, że byłbyś w stanie wyłapać wszystkich widać, że za mało pracujesz przy dyktowaniu wyników i wyłapywaniu podobnych sytuacji (polecam kiedyś popracować na regatach klasy Optymist i spróbować wyłapać wszystkie falstarty na czarnej fladze przy flocie jaka tam startuje). Czasem jest to po prostu niemożliwe i podaje się jedynie numery co do których sędzia ma 100% pewności że złamali przepisy. (sytuacja Łukasza, na którego został złożony protest i oddalony ze względu na brak wystarczających dowodów). Poza tym skąd wiesz, że numery które na pierwszym okrążeniu złamały przepisy nie zostały podane? Skoro nie raczyłeś wyjaśnić całej sytuacji najpierw z sędziami.
Trzy. Po raz kolejny zarzucasz "swoim ludziom" niekompetencje. Czy naprawdę tak powinien działać "szef"? Ponadto zamiast skonsultować się ze "swoimi ludźmi", wypytać dokładnie co miało miejsce i jak to wyglądało z ich strony bazujesz przede wszystkim na informacjach i opiniach zawodników.
Cztery. W naszej dyskusji z Joergiem zostało wyraźnie powiedziane, że cała późniejsza sytuacja wynikła z Twojej sugestii w czasie jego rozmowy z jednym ze Szwedów kiedy cała sprawa była już niemal załagodzona. Wynika też z tego że zarzucasz Joegowi kłamstwo. Czemu nie zrobiłeś tego w czasie naszego spotkania?

Decyzja, jak mówisz, została podjęta przez Komandorów bez twojego udziału, jednak sam fakt ich spotkania został zainicjowany przez Twoją sugestię. Dalej, kiedy członkowie komisji nie zgodzili się z takim załatwieniem sprawy, zamiast stać za nami, rozłożyłeś ręce ze słowami "To oni, to ich decyzja, ja nic nie mogę". Pominę również szereg błędów i nieprawidłowości spowodowanych przez Twoją osobę w czasie ostatnich regat (o części pisał Jurek Zakrzewski na swojej stronie).
Niestety nie jest to też pierwszy raz kiedy wszystkie Twoje działania są podyktowane chęcią zadowolenia wszystkich (czego nie da się zrobić, takie życie) przy kompletnym pominięciu zdania członków PRC i jej (oraz ich) dobrego interesu, naginanie i łamanie przepisów "żeby ktoś się na nas nie obraził" weszło Ci już w krew.
I mimo, że forum nie jest najlepszym miejscem na załatwianie takich spraw należy w końcu powiedzieć temu STOP.
To jest właśnie odpowiedź na Twoje pytanie o "szaleńczy atak na twoją osobę". Przez długi czas nie mówiliśmy tego głośno ale w końcu miarka się przebrała, jak to mówią i nadmuchana bańka pękła. Jak to się potoczy dalej, zobaczymy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Stanisław Macur
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2571 przez Stanisław Macur
Replied by Stanisław Macur on topic ME 2015
Może trochę prawdy i pokory zamiast wylewania "kubła pomyj " na moją głowę...
1. Nie byłem zaproszony i w żaden sposób(!) nie uczestniczyłem w spotkani Sekretarzy Krajowych
DNz Komandorem-oni sami dyskutowali sprawę i w
głosowaniu podjęli taką decyzję o anulowaniu 5 wyścigu grupy "A".
Sugestia anulowania 5 wyścigu padła ze strony między innymi Szwedów i Szwajcarów na bojerowej kolacji bezpośrednio po proteście Łukasza !
ja rozmawiałem o tym następnego dnia rano z Joergiem w porcie i wspólnie ( @!!!)oceniliśmy
,że to nie jest najlepszy pomysł i temat zamykamy ! Wróciło to bez mojego udziału na spotkaniu sekretarzy , gdzie podjęto po głosowaniu taką decyzję ... Skąd więc szaleńczy atak na moją osobę ???

2. A teraz do meritum : cała sprawa wynikła z poważnego błędu członków komisji PRC na górnym znaku ( Piotrek i Bartek ) przy pierwszym okrążeniu 5 wyścigu grupy "A" ! Mianowicie, kilkanaście (!!!) bojerów przejechało pomiędzy boją a "dolly markiem " co jest absolutnie zabronione a najgorsze , że ten fakt nie został wogóle (!!!) odnotowany przez obecnych tam członków PRC. Nie były podane żadne numery ani sam fakt !!! Takie działanie dyskwalifikuje naszą PRC !!! Tłumaczenie , że duża grupa zawodników nie okrążyła prawidłowo "dolly mark "
i ci sędziowie nie zdążyli tego podać przez
radio jest kuriozalne - powinni bezwzględnie
podać nam ( przy mecie ) tę informacje a wyścig
byłby ( musiałby być ) natychmiastowo przerwany!!! Podanie przez tych sędziów listy zawodników błędnie okrążających " dolly mark "
dopiero na ... drugim okrążeniu( i ci otrzymali DSQ) był absolutnie niewłaściwy, urągający wszelkim przepisom.
"Ubieranie " mnie w późniejszą samodzielną decyzję zebrania Sekretarzy Krajowych ( bez mojego udziału (!)jest ogromnym przeinaczeniem
faktów z ewidentną premedytacją. Decyzja została podjęta po dyskusji, bez żadnego mojego udziału czy wniosku !!! ...sam byłem nią zaskoczony - nie byłaby potrzebna gdyby poszła informacja z górnej boi i wyścig 5 był natychmiastowo przerwany ( i pewnie zaraz powtórzony ).
THINK ICE.
Stasiu. P-111.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 1 miesiąc temu #2569 przez P-155
Replied by P-155 on topic ME 2015
Darek protest zlozyl na mnie Szwed ale przegral. Tematy protestow zostaly zamknięte. Sprawa nie dotyczy mojego protestu tylko wysadzenia calego wyscigu przez nieuprawnionych do tego ludzi.

Łukasz Zakrzewski
MKŻ Mikołajki

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 1 miesiąc temu #2568 przez Marcin Makal
Replied by Marcin Makal on topic ME 2015
Czy można wiedzieć co konkretnie zostało oprotestowane że została podjęta decyzja o unieważnieniu wyścigu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 1 miesiąc temu #2567 przez kardas
Replied by kardas on topic ME 2015
A może spójrzmy to z innej strony ,gdybyś Łukaszu prawdopodobnie wziął boję prawidłowo, to prawdopodobnie Fryderik by nie złożył protestu i prawdopodobnie wogóle by nie było tematu 5 wyscigu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 1 miesiąc temu #2566 przez P-155
Replied by P-155 on topic ME 2015
Ja rowniez wiem od kilku osób że 5ty wyscig mógl pozostac gdyby nie inicjatywa Pana Macura na zebraniu sekretarzy. Jezeli to co uslyszalem od osob będących na tym zebraniu jest prawdą to skompromitowal tym samym PRC a dla mnie jako zawodnika wiązalo się to z utratą medalu. Szkoda bo mielibysmy cale podium z lierą "P" z przodu. Wszystkie protesty byly rozstrzygnięte a dzien pozniej sekretarze flot stwierdzili, ze anulują wyscig... To nie powinno miec mocy prawnej.

Gratulacje Karol i Michal jeszcze raz.

Pozdrawiam

Łukasz Zakrzewski
MKŻ Mikołajki

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Kuba
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2565 przez Kuba
Replied by Kuba on topic ME 2015
Piąty wyścig w wyniku kuriozalnej decyzji podjętej na spotkaniu komandorów flot oraz "strzału w kolano" jaki zafundował nam (PRC oraz polskiej ekipie) pan Macur, został unieważniony.
Więcej będę mógł napisać jak wysiądę z samochodu.
Finalne wyniki są dostępne na stronie europejskiej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • P-380
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2564 przez P-380
Replied by P-380 on topic ME 2015
Sory !!!

Czy ktoś, najlepiej (Staśiu) może wyjaśnić wyniki piątego wyścigu??
Gratulacje dla za medale!!!
Poadrawiam P-380

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Kuba
  • Gość
  • Gość
9 lata 1 miesiąc temu #2560 przez Kuba
Replied by Kuba on topic ME 2015
To żeby nie trzeba było się domyślać kolejności trzymajcie wyniki po dzisiejszym dniu :)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Tomek Zakrzewski
Czas generowania strony: 0.167 s.