- Posty: 270
- Otrzymane podziękowania: 26
Zasady organizacji regat
- P-65
- Autor
- Wylogowany
- Elite Member
Mniej
Więcej
8 lata 11 miesiąc temu #2756
przez P-65
Name, P-65
Replied by P-65 on topic Zasady organizacji regat
To jest dobry zapis i zasada, a nie w TRAKCIE REGAT
Cytat z zawiadomienia 12-13 grudnia 2105 regaty w Szwecji.
"ADDITIONAL NOTE
To be allowed regatta registration every sailor has to pass a “Rule Test”. It consists of questions regarding the right of way rules.
If someone fails the test, he or she will get another attempt. If failed again the sailor has to undergo an aural hearing with the
Protest Committee. The Protest Committee will decide whether the sailor understood the rules or not. If the sailor does not
succeed he or she is not allowed to register and cannot participate in the regatta."
P_65
Cytat z zawiadomienia 12-13 grudnia 2105 regaty w Szwecji.
"ADDITIONAL NOTE
To be allowed regatta registration every sailor has to pass a “Rule Test”. It consists of questions regarding the right of way rules.
If someone fails the test, he or she will get another attempt. If failed again the sailor has to undergo an aural hearing with the
Protest Committee. The Protest Committee will decide whether the sailor understood the rules or not. If the sailor does not
succeed he or she is not allowed to register and cannot participate in the regatta."
P_65
Name, P-65
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P338
- Gość
8 lata 11 miesiąc temu #2754
przez P338
Replied by P338 on topic Zasady organizacji regat
Stefan pojdzie pierwszy do tablicy razem z Markiem za aktywnosc na lekcji
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Jurek
- Gość
8 lata 11 miesiąc temu #2752
przez Jurek
Replied by Jurek on topic Zasady organizacji regat
do punktu 8: ustępuje się tak, by miał prawo wejść na metę a nie miał prawo wejść na metę za mną
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- StefanS
- Wylogowany
- Senior Member
Mniej
Więcej
- Posty: 66
- Otrzymane podziękowania: 3
8 lata 11 miesiąc temu #2751
przez StefanS
Replied by StefanS on topic Zasady organizacji regat
będę więc Cię obserwował czy chodzisz w rozkroku.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P-65
- Autor
- Wylogowany
- Elite Member
Mniej
Więcej
- Posty: 270
- Otrzymane podziękowania: 26
8 lata 11 miesiąc temu - 8 lata 11 miesiąc temu #2750
przez P-65
Name, P-65
Replied by P-65 on topic Zasady organizacji regat
postaram sie zadośc uczynic tobie Stefan , zrobie wszystko co w mojej mocy by narobic w gacie i szlochać w rekaw.
pozdrawiam
P 65
Ps. A tak apropo sprobuj podejśc do zawodnika z topu zapytac o co kolwiek pomiedzy wyścigami gdy "bomba idzie w górę", prosze czytaj ze zrozumieniem.
pozdrawiam
P 65
Ps. A tak apropo sprobuj podejśc do zawodnika z topu zapytac o co kolwiek pomiedzy wyścigami gdy "bomba idzie w górę", prosze czytaj ze zrozumieniem.
Name, P-65
Ostatnia8 lata 11 miesiąc temu edycja: P-65 od.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- StefanS
- Wylogowany
- Senior Member
Mniej
Więcej
- Posty: 66
- Otrzymane podziękowania: 3
8 lata 11 miesiąc temu #2749
przez StefanS
Replied by StefanS on topic Zasady organizacji regat
stres to ja mam jak nie zaliczyc dziury. przepisy albo znasz albo nie.jak masz naroboc w gacie bo ktos cie zapyta o kilka regulek to siedz w domu i szlochaj w rekaw. chyba czas przewartosciowac kilka spraw kolego.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P-65
- Autor
- Wylogowany
- Elite Member
Mniej
Więcej
- Posty: 270
- Otrzymane podziękowania: 26
8 lata 11 miesiąc temu - 8 lata 11 miesiąc temu #2748
przez P-65
Name, P-65
Replied by P-65 on topic Zasady organizacji regat
mój wpis nie dotyczy tego co ja mam zrobić ani róznicy przepisów miedzy woda a lodem, a PROŚBA o powtórzenie przepisów to jest wlasnie to zadanie jakie stawiam przed Zarzadem Floty, szkolenia itp. a nie odpytywanie uczestnikow w czasie trwania regat,( szkoda że np. sedzia pilkarski nie odpytuje z przepisów na boisku etc, etc )
Name, P-65
Ostatnia8 lata 11 miesiąc temu edycja: P-65 od.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Maciej, P 247
- Wylogowany
- Administrator
- P 247
Mniej
Więcej
- Posty: 476
- Otrzymane podziękowania: 124
8 lata 11 miesiąc temu #2747
przez Maciej, P 247
Replied by Maciej, P 247 on topic Zasady organizacji regat
Marku,
W ramach przygotowań przedsezonowych, wejdź proszę na tę stronę i powtórz bojerowe przepisy prawa drogi.
Nasze przepisy są bardzo proste, jest ich tylko osiem. Proszę wszystkich czytających, nie tylko Marka, o ich powtórzenie.
UWAGA do zawodników rozpoczynających przygodę z bojerami.
Przepisy prawa drogi na lodzie różnią się od tych na wodzie.
Zwracam uwagę na przepisy różniące żeglowanie po lodzie od "wodnego" odpowiednika. Są to przepisy 2, 3 i 4.
1. Bojer w ruchu musi ustąpić bojerowi nieruchomemu.
2. Bojer poruszający się Z WIATREM musi ustąpić poruszającemu się NA WIATR
3. Gdy oba ślizgi poruszają się na wiatr lub gdy oba ślizgi poruszają się z wiatrem, bojer poruszający się LEWYM halsem musi ustąpić takiemu, który porusza się PRAWYM.
4. W kursach NA WIATR pierwszeństwo ma ten ślizg, który porusza się halsem ostrzejszym, natomiast na kursach Z WIATREM pierwszeństwo ma ten bojer, który porusza się halsem pełniejszym.
5. Ślizg posiadający prawo drogi nie może tak zmieniać kursu, by w wyniku zmiany bojer nie posiadający prawa drogi musiał dokonywać dodatkowych manewrów. Bojer lecący ostrzejszym kursem, ale będący szybszym, nie ma prawa drogi względem ślizgu wolniejszego poruszającego się tym samym, ale pełniejszym halsem.
6. Ślizg posiadający prawo drogi nie może tak zmieniać kursu, by w wyniku zmiany kursu mogło dojść do kolizji z bojerem nie posiadającym prawa drogi.
7. Ślizg nieposiadający prawa drogi na którego kursie występują przeszkody uniemożliwiające jego poruszanie się, ma prawo zasygnalizować potrzebę zmiany kursu i wtedy bojer posiadający prawo drogi ma obowiązek umożliwić zmianę kursu ślizgu potrzebującego miejsca, w razie potrzeby nawet udostępnić miejsce na zwrot.
8. Ślizg poruszający się NA ZEWNĄTRZ ZNAKU nie może zmieniać kursu w taki sposób, by przeszkodzić bojerom poruszającym się bliżej znaku. Bojery poruszające się szybciej i docierające do znaku, muszą ustąpić miejsca tym bojerom, które już rozpoczęły manewr omijania znaku. Każdy bojer zmierzający do linii mety ma prawo drogi, do przekroczenia tej linii.
Zasady Organizacji Regat zostały zatwierdzone przez Zarząd SFPDN.
W ramach przygotowań przedsezonowych, wejdź proszę na tę stronę i powtórz bojerowe przepisy prawa drogi.
Nasze przepisy są bardzo proste, jest ich tylko osiem. Proszę wszystkich czytających, nie tylko Marka, o ich powtórzenie.
UWAGA do zawodników rozpoczynających przygodę z bojerami.
Przepisy prawa drogi na lodzie różnią się od tych na wodzie.
Zwracam uwagę na przepisy różniące żeglowanie po lodzie od "wodnego" odpowiednika. Są to przepisy 2, 3 i 4.
1. Bojer w ruchu musi ustąpić bojerowi nieruchomemu.
2. Bojer poruszający się Z WIATREM musi ustąpić poruszającemu się NA WIATR
3. Gdy oba ślizgi poruszają się na wiatr lub gdy oba ślizgi poruszają się z wiatrem, bojer poruszający się LEWYM halsem musi ustąpić takiemu, który porusza się PRAWYM.
4. W kursach NA WIATR pierwszeństwo ma ten ślizg, który porusza się halsem ostrzejszym, natomiast na kursach Z WIATREM pierwszeństwo ma ten bojer, który porusza się halsem pełniejszym.
5. Ślizg posiadający prawo drogi nie może tak zmieniać kursu, by w wyniku zmiany bojer nie posiadający prawa drogi musiał dokonywać dodatkowych manewrów. Bojer lecący ostrzejszym kursem, ale będący szybszym, nie ma prawa drogi względem ślizgu wolniejszego poruszającego się tym samym, ale pełniejszym halsem.
6. Ślizg posiadający prawo drogi nie może tak zmieniać kursu, by w wyniku zmiany kursu mogło dojść do kolizji z bojerem nie posiadającym prawa drogi.
7. Ślizg nieposiadający prawa drogi na którego kursie występują przeszkody uniemożliwiające jego poruszanie się, ma prawo zasygnalizować potrzebę zmiany kursu i wtedy bojer posiadający prawo drogi ma obowiązek umożliwić zmianę kursu ślizgu potrzebującego miejsca, w razie potrzeby nawet udostępnić miejsce na zwrot.
8. Ślizg poruszający się NA ZEWNĄTRZ ZNAKU nie może zmieniać kursu w taki sposób, by przeszkodzić bojerom poruszającym się bliżej znaku. Bojery poruszające się szybciej i docierające do znaku, muszą ustąpić miejsca tym bojerom, które już rozpoczęły manewr omijania znaku. Każdy bojer zmierzający do linii mety ma prawo drogi, do przekroczenia tej linii.
Zasady Organizacji Regat zostały zatwierdzone przez Zarząd SFPDN.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- P-65
- Autor
- Wylogowany
- Elite Member
Mniej
Więcej
- Posty: 270
- Otrzymane podziękowania: 26
8 lata 11 miesiąc temu - 8 lata 11 miesiąc temu #2745
przez P-65
Name, P-65
Nowy post
Nie mam nic przeciwko by , badac zawodnikow pod kątem znajomosci przepisów wplywajacych istonie na bezpieczeństwo w naszym sporcie, ale prawo tez nie moze dzialac wstecz dotyczy tu posiadanych uprawnień sternika czy zeglarza lodowego, dalej moze to prowadzić do naduzyc wobec zawodnikow i przeszkadzać w przygotowaniu do wyścigow przed jak i w trakcie rozgrywania , wywolac niepotrzebny stres podzczas zawodów co niewatpliwie wplynie na bezpieczeństwo podczas ich rozgrywania, dalej a niby na jakiej podstawie ma sie wyrykowo sprawdzac przepisy i kogo ? bo mi się cos niepodobalo? bo mam takie widzi mi sie? losowo? Moim zdaniem jeżeli Flota chce, to zróbmy test z przepisów dopuszczajacy do startu przed sezonem, co i tak wzbudzi kontrowersje? Mimo wszystko kazdy musi sobie zdawac sprawe , ze bezpieczeństwo jest NAJWAZNIEJSZE , co powinno być priorytetem dzialań zarządu poprzez częste szkolenia pogadanki przy okazji innych spotkan z zawodnikami, a nie podczas samych zawodow. Np. ostatni wyścig dla kazdego wazny z roznych powodow to o medal to chce byc w dziesiatce itp a tu przychodzi organizator , sędzia i e.... kolego a teraz chodź tu odpowiesz mi ta kilka pytań a potem wystartujesz albo nie, to jest chore !!!
cytat zasady organizacji regat
"17. W czasie regat może być sprawdzana znajomość bojerowych przepisów prawa drogi.
Dotyczy to zarówno zawodników doświadczonych, jak i zaczynających starty. Forma
przeprowadzenia sprawdzianu (np. ustnie, pisemnie, test obrazkowy) zależy od
zalecenia Organizatora oraz Sędziego Głównego."
Wnioskuje o wykreslenie tego punktu z Zasad Organizacji Regat
Pozdrawiam
P_65
Ps. Kto zatwierdzil te zasady, walne zgromadzenie, zarząd ?
cytat zasady organizacji regat
"17. W czasie regat może być sprawdzana znajomość bojerowych przepisów prawa drogi.
Dotyczy to zarówno zawodników doświadczonych, jak i zaczynających starty. Forma
przeprowadzenia sprawdzianu (np. ustnie, pisemnie, test obrazkowy) zależy od
zalecenia Organizatora oraz Sędziego Głównego."
Wnioskuje o wykreslenie tego punktu z Zasad Organizacji Regat
Pozdrawiam
P_65
Ps. Kto zatwierdzil te zasady, walne zgromadzenie, zarząd ?
Name, P-65
Ostatnia8 lata 11 miesiąc temu edycja: P-65 od.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Moderatorzy: Tomek Zakrzewski
Czas generowania strony: 0.098 s.