- Posty: 476
- Otrzymane podziękowania: 124
...zanim pojawi się oficjalny protokół z Rygi
- Stanisław Macur
- Gość
10 lata 2 miesiąc temu #2007
przez Stanisław Macur
Replied by Stanisław Macur on topic ...zanim pojawi się oficjalny protokół z Rygi
W uzupełnieniu Maćka istotne informacje dotyczące
bojerowej młodzieży :
Mistrzostwa Świata i Europy DN-Junior i Ice-Optmist 16-21. 02.2015 - Szwecja
16-17 - trening, 18-20 dni regatowe oraz 21.02 dzień rezerwowy tylko jeśli nie rozegrano trzech wyścigów !
Ważna zmiana : na wniosek Estończyków podwyższono wiek DN juniorów do 22 lat !!!- czyli startować będą mogli urodzeni 1993 i młodsi...
W najbliższym czasie wyjaśnimy ( Robert Graczyk
w PZŻ ) jakie roczniki będą obowiązywać w Polsce
- zależnie od roczników młodzieżowych w PZŻ..??!
Wkrótce szkic kalendarza..bo zima idzie!
Pozdrowienia.
Stasiu. P-111.
bojerowej młodzieży :
Mistrzostwa Świata i Europy DN-Junior i Ice-Optmist 16-21. 02.2015 - Szwecja
16-17 - trening, 18-20 dni regatowe oraz 21.02 dzień rezerwowy tylko jeśli nie rozegrano trzech wyścigów !
Ważna zmiana : na wniosek Estończyków podwyższono wiek DN juniorów do 22 lat !!!- czyli startować będą mogli urodzeni 1993 i młodsi...
W najbliższym czasie wyjaśnimy ( Robert Graczyk
w PZŻ ) jakie roczniki będą obowiązywać w Polsce
- zależnie od roczników młodzieżowych w PZŻ..??!
Wkrótce szkic kalendarza..bo zima idzie!
Pozdrowienia.
Stasiu. P-111.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Maciej, P 247
- Autor
- Wylogowany
- Administrator
- P 247
Mniej
Więcej
10 lata 2 miesiąc temu - 10 lata 2 miesiąc temu #2002
przez Maciej, P 247
Replied by Maciej, P 247 on topic ...zanim pojawi się oficjalny protokół z Rygi
Zapomniałem wspomnieć o tym, że została złożona propozycja - do rozważenia przez Komitet Techniczny - aby można było stosować w miejsce fału ze stalówki alternatywne materiały. Obecnie linki z dynemy mają taką samą lub większą wytrzymałość niż stalówka.
Ostatnia10 lata 2 miesiąc temu edycja: Maciej, P 247 od.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Maciej, P 247
- Autor
- Wylogowany
- Administrator
- P 247
Mniej
Więcej
- Posty: 476
- Otrzymane podziękowania: 124
10 lata 2 miesiąc temu - 10 lata 2 miesiąc temu #2001
przez Maciej, P 247
Nowy post
Bojerowe Koleżeństwo!
Najważniejsze zagadnienia dyskutowane w Rydze, które będą miały dla nas znaczenie w nadchodzącym sezonie bojerowym to:
1. O sprawdzaniu znajomości przepisów już pisałem obszernie tutaj.
2. Dodatkowy Darling mark (tak, tak... okazało się, że dolly mark, to nazwa błędna - ech ta wymowa Amerykanów) na dolnym znaku. Sprawa jest dość poważna i daje do myślenia. Kto startował ten wie, że na dolnym znaku czasem dzieją się cuda. Rozpędzone bojery, kilku zawodników jednocześnie chcących zająć najlepszą pozycję... o nieszczęście nietrudno. Takie nieszczęście miało miejsce na regatach w Szwecji. Skończyło się kilkugodzinną poważną operacją, a było o krok od tragedii. Bywa tak, że chcąc uzyskać przewagę taktyczną, na znak nadjeżdża ślizg z prawej strony trasy i próbuje zrobić ciasny skręt niemal na samym znaku (przy silnym wietrze jest to recepta na katastrofę). Dodatkowy darling mark miałby za zadanie odsunąć "zagęszczenie" ruchu od samego znaku. Czerwone ślady to te "nieuprawnione", a kto nadjeżdżałby z prawej strony, nie może ściąć kursu zaraz z typowym DM i zjechać w dół.
To rozwiązanie zostało przegłosowane jako "do testów", na początku sezonu oraz opcjonalnie podczas mistrzostw. Jeśli się sprawdzi to w przyszłości może wejdzie na stałe, jeśli okaże się nietrafione - "do kosza".
Gdyby okazało się, że jest to dobre rozwiązanie, to pojawia się problem nazwy nowego znaku. Darling marki już są, więc nie ma co komplikować trzecim. Intrygującą propozycję złożył wnioskodawca, czyli Thomas S81: Skoro mamy 2x darling mark, to tak jak w piosence:
czyli Clementine.
3. Naruszenie reguły prawa drogi nr 8. będzie skutkowało DNE.
4. Po nieszczęśliwym wypadku w Giżycku, uderzenia w komisję regatową przez rozpędzony bojer - przegłosowano zasadę, że umiejscowienie komisji regatowej nie będzie jak dotychczas na prostopadłej do osi wyznaczonej znakami kursowymi, ale "nieco" poniżej. Nie 90 stopni, ale 120-130 - wyraźnie poniżej. Dodatkowo, komisja będzie się przemieszczać na swoją pozycję dopiero pod drugim okrążeniu. To rozwiązanie stosowane było już na ostatnich Mistrzostwach Polski oraz Mistrzostwach Świata i Europy.
5. Startujący na MŚiE pamiętają kuriozalną sytuację związaną z dyskwalifikacją, przywróceniem, dyskwalifikacją i przywróceniem Martina G679 w związku z nieprawidłowym naostrzeniem płóz. Chodziło o przepis E9. (to ten gdzie wyspecyfikowano gdzie ma być ostrze, ile go może być, jakie zaostrzenie, zaokrąglenie itp itd). Sprawa stała się poważna, gdy okazało się, że wskutek tajemniczych działań komisji technicznej po drugiej stronie oceanu brzmienie przepisu zmieniono tak, że dopuszczalne stało się jeżdżenie na płozach zaostrzony na całym "czołowym łuku" (to b. niebezpieczne rozwiązanie). Nasz Mierniczy, P2 przygotował model ilustrujący jakie skutki niesie z sobą bezprawnie (bo bez głosowania) dokonana zmiana. Mam nadzieję, że na zdjęciach to widać.
Ogólnie - żyletka, stępiona papierem wodnym.
Konkluzja jest taka, że przepis E9. wszelkimi siłami, jakimi dysponuje IDNIYRA EU, również ze wsparciem US44 (bidula został wyciągnięty do telefonu spod prysznica), zostanie przywrócony do wersji z roku 2010.
Jeśli macie płozy ostrzone po staremu, to nie zmieniajcie tego - głównie z racji na zdrowy rozsądek.
6. Termin rozegrania Mistrzostw Europy to 1-6.03.2015 r., uwaga - wyścigi rozpoczynają się w poniedziałek, a kończą w piątek o 14-tej. Szczegółowe terminy dotyczące rejestracji, płatności - później.
7. MŚiE 2016 zostaną zorganizowane wspólnie przez dwa kraje: Czechy i Austrię.
Najważniejsze zagadnienia dyskutowane w Rydze, które będą miały dla nas znaczenie w nadchodzącym sezonie bojerowym to:
1. O sprawdzaniu znajomości przepisów już pisałem obszernie tutaj.
2. Dodatkowy Darling mark (tak, tak... okazało się, że dolly mark, to nazwa błędna - ech ta wymowa Amerykanów) na dolnym znaku. Sprawa jest dość poważna i daje do myślenia. Kto startował ten wie, że na dolnym znaku czasem dzieją się cuda. Rozpędzone bojery, kilku zawodników jednocześnie chcących zająć najlepszą pozycję... o nieszczęście nietrudno. Takie nieszczęście miało miejsce na regatach w Szwecji. Skończyło się kilkugodzinną poważną operacją, a było o krok od tragedii. Bywa tak, że chcąc uzyskać przewagę taktyczną, na znak nadjeżdża ślizg z prawej strony trasy i próbuje zrobić ciasny skręt niemal na samym znaku (przy silnym wietrze jest to recepta na katastrofę). Dodatkowy darling mark miałby za zadanie odsunąć "zagęszczenie" ruchu od samego znaku. Czerwone ślady to te "nieuprawnione", a kto nadjeżdżałby z prawej strony, nie może ściąć kursu zaraz z typowym DM i zjechać w dół.
To rozwiązanie zostało przegłosowane jako "do testów", na początku sezonu oraz opcjonalnie podczas mistrzostw. Jeśli się sprawdzi to w przyszłości może wejdzie na stałe, jeśli okaże się nietrafione - "do kosza".
Gdyby okazało się, że jest to dobre rozwiązanie, to pojawia się problem nazwy nowego znaku. Darling marki już są, więc nie ma co komplikować trzecim. Intrygującą propozycję złożył wnioskodawca, czyli Thomas S81: Skoro mamy 2x darling mark, to tak jak w piosence:
czyli Clementine.
3. Naruszenie reguły prawa drogi nr 8. będzie skutkowało DNE.
4. Po nieszczęśliwym wypadku w Giżycku, uderzenia w komisję regatową przez rozpędzony bojer - przegłosowano zasadę, że umiejscowienie komisji regatowej nie będzie jak dotychczas na prostopadłej do osi wyznaczonej znakami kursowymi, ale "nieco" poniżej. Nie 90 stopni, ale 120-130 - wyraźnie poniżej. Dodatkowo, komisja będzie się przemieszczać na swoją pozycję dopiero pod drugim okrążeniu. To rozwiązanie stosowane było już na ostatnich Mistrzostwach Polski oraz Mistrzostwach Świata i Europy.
5. Startujący na MŚiE pamiętają kuriozalną sytuację związaną z dyskwalifikacją, przywróceniem, dyskwalifikacją i przywróceniem Martina G679 w związku z nieprawidłowym naostrzeniem płóz. Chodziło o przepis E9. (to ten gdzie wyspecyfikowano gdzie ma być ostrze, ile go może być, jakie zaostrzenie, zaokrąglenie itp itd). Sprawa stała się poważna, gdy okazało się, że wskutek tajemniczych działań komisji technicznej po drugiej stronie oceanu brzmienie przepisu zmieniono tak, że dopuszczalne stało się jeżdżenie na płozach zaostrzony na całym "czołowym łuku" (to b. niebezpieczne rozwiązanie). Nasz Mierniczy, P2 przygotował model ilustrujący jakie skutki niesie z sobą bezprawnie (bo bez głosowania) dokonana zmiana. Mam nadzieję, że na zdjęciach to widać.
Ogólnie - żyletka, stępiona papierem wodnym.
Konkluzja jest taka, że przepis E9. wszelkimi siłami, jakimi dysponuje IDNIYRA EU, również ze wsparciem US44 (bidula został wyciągnięty do telefonu spod prysznica), zostanie przywrócony do wersji z roku 2010.
Jeśli macie płozy ostrzone po staremu, to nie zmieniajcie tego - głównie z racji na zdrowy rozsądek.
6. Termin rozegrania Mistrzostw Europy to 1-6.03.2015 r., uwaga - wyścigi rozpoczynają się w poniedziałek, a kończą w piątek o 14-tej. Szczegółowe terminy dotyczące rejestracji, płatności - później.
7. MŚiE 2016 zostaną zorganizowane wspólnie przez dwa kraje: Czechy i Austrię.
Ostatnia10 lata 2 miesiąc temu edycja: Maciej, P 247 od.
Za tę wiadomość podziękowali: : Rankman
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Moderatorzy: Tomek Zakrzewski
Czas generowania strony: 0.047 s.