Posezonowa refleksja.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu #1956 przez Roger
Replied by Roger on topic Posezonowa refleksja.
Witam
Nawiązując do tematu poruszonego przez Mirka bezpieczeństwa na lodzie proponuje aby seryjnie wszywać dłuższe okna po bomie w żaglu, nie wiem czy to technicznie da rade, nie wiem jak z przepisami czy można, poprawiło by to pewnie widoczność poza wietrznej ślizgu.
pozdrawiam
P-251 Roger :)
Za tę wiadomość podziękowali: : Rankman

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 4 miesiąc temu #1955 przez P208
Nowy post
Witajcie Bracia i Siostry bojerowcy.
Do napisania tego postu skłoniły mnie kiepska pogoda za oknem (nawet pływać łódką się niechce), oraz telefon od P-58, który powiedział: " napisz jakieś podsumowanie sezonu w kontekście bezpieczeństwa na lodzie, m/in o tym jak się skąpałem razem z Amerykaninem na MS bo nie zauważyłem chorągiewki a jak ją zobaczyłem to żle zinterpretowałem jej obecność, a także inne przypadki w sezonie." Rzecz w tym, że większość przypadków opisałem na początku sezonu, oraz omówiłem na naszym Walnym Zgromadzeniu więc nie chcę się powtarzać. Zdarzenia te wymusiły pewne zmiany organizacyjne na starcie co było widać w trakcie sezonu (kamizelki odblaskowe obsługi i sędziów nowe ustawienie lini mety i sędziów). Teraz patrząc z perspektywy kilku miesięcy analizując te wydarzenia, stwierdzam że wszystkie te poważniejsze w skutkach mają wspólny mianownik: sternicy nie widzileli przeszkód takich jak inne bojery czy też wspomniane wcze sniej chorągiewki a nawet osoby na lodzie. Zadając sobie pytanie dlaczego, odrzuciłem opcje, że nagle wszystkim naraz popsuł się wzrok, że decydujący wpływ miały czynniki atmosferyczne lub lodowe. Po ich odrzuceniu pozostał jeden: kiepska widoczność z kokpitu bojera. Analizując ten czynnik dochodzę do wniosku, że obecna tendencja do ustawień bojera w kwestii położenia bomu stwarza zagrożenie na lodzie przez bardzo poważne ograniczenie widoczności z kokpitu. Zebranie przednich bloczków razem w czasie żeglugi wyłącza z kontroli obserwacji 45 st. sfery zawietrznej żagla czyli tej najbardziej newralgicznej dla obserwacji. W moim odczuciu "moda" na ustawienia bojera poszła złym torem, odbyła się kosztem bezpieczeństwa.Czy można z tym coś zrobić? Jeśli będzie ogólne przyzwolenie na poprawienie tej sytuacji, to proponuję do rozważenia dla nowego Zarządu wprowadzenia oficjalnym torem przepisu, o naklejeniu na maszcie w odpowiedniej (do ustalenia) od pięty odległości obowiązkowej opaski (coś jak na bomie), której po całkowitym zebraniu bloczków szpona bomu nie może przekroczyć w dół.
Ponieważ moją intencją jest próba poprawienia bezpieczeństwa a nie ograniczania rozwoju klasy (choć zmiana dotyczyłaby wszystkich zawodników)
poddaję ten temat pod dyskusję na długie letnie wieczory.
Pozdrawiam Wszystkich.
Mirek Kisły
Za tę wiadomość podziękowali: : Rankman

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Tomek Zakrzewski
Czas generowania strony: 0.061 s.