Czwartek, 18.02.2016, Viljandi, Estonia.
Dzisiaj organizatorzy rozegrali kolejne trzy wyścigi i mistrzostwa zakończyły się kompletem wyścigów we wszystkich kategoriach. Świetny debiut w Ice Opti zaliczył Kacper Worek, który będąc liderem po pierwszym dniu ostatecznie zakończył mistrzostwa na 2. miejscu. Tytuł mistrzowski wywalczył przedstawiciel gospodarzy Daniel Rüütel. Na najniższym stopniu podium stanął również Estończyk Sten-Markus Andresson. 
Pełne wyniki IO tutaj:
 
W kategorii junior DN po złoto sięgnął Estończyk Rasmus Maalinn wyprzedzając swojego rodaka Kevin Grass oraz Szweda Eddie Klemets. Najlepszy z Polaków był Szymon Ignaciuk (5.) wyprzedzając Jędrzeja Wissuwę (6.), Mikołaja Mickiewicza (7.) oraz Jacka Stanisławskiego (8.).
Najlepszą kobietą została Sara Piasecka, wyprzedzając Estonkę Johanna Saareke i Zuzannę Rybicką. 
Pełne wyniki DN J tutaj:
 
Pozostałe zdjęcią w naszej galerii.
 

DN Junior & Ice Optimist World Championships 2016 from Roland Rammul on Vimeo.

Środa, 17.02.2016, Viljandi, Estonia
Pierwszy dzień Mistrzostw Świata juniorów w klasie DN i Ice-Optimist za nami.
Rozegrano po 4 wyścigi dla każdej z klas przy wietrze od 3 do 6m/s na wolnym, trzymającym torze. Zamarznięty śniegolód przyprószony centymetrową warstwą szronu ze śniegiem spowodował, że żeglowanie w tych warunkach było dość wolne i trudne. Okazało się, że najlepszym wyborem była rzadko używana płoza, tzw. Cienka teówka, która jest rzadkością w zestawach płóz wśród zawodników. Kto to miał – jechał szybciej.
Wśród juniorów w klasie DN dominują Estończycy, którzy plasują się na miejscach 1. i 2. Pozycje 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 zajmują polscy zawodnicy. W kategorii kobiet na miejscu 1. i 2. Plasują się Polki: Sara Piasecka i Zuzanna Rybicka. W kategorii Ice-optimist prowadzi Kacper Worek.
Na jutro, o ile pozwolą warunki, przewidziano rozegranie kolejnych 3 wyscigów MŚ i zakończenie regat. Następnie zgłoszenia do Mistrzostw Europy, które według planu maja być rozegrane w piątek.
Wyniki po 4 biegach DN Junior, Ice-Optimist.
 
Wtorek, 16.02.2016, Viljandi, Estonia
Oficjalne otwarcie z udziałem zawodników, trenerów, działaczy klubowych, rodziców i organizatorów w pięknym słońcu. Pierwszy dzień wyścigowy regat. Okazuje się, że tylko z nazwy. Po nocnym mrozie breja z wody i lodu zamieniła się w centymetrową warstwę śniegolodu, mamy więc podwójny lód i kompletne kartoflisko w miejscach, gdzie ktoś wcześniej przeszedł lub przejechał. Komisja sędziowska ze względów bezpieczeństwa odwołała dzisiejsze wyścigi. W ten sposób oszczędza też akwen na następne dniprzed zryciem. Na szczęście cały dzień mrozi. W nocy zapowiadany jest silniejszy mróz, więc jest nadzieja, że jutro odbędą się już wyścigi.
Port, w którym trzymany jest sprzęt na lodzie został zamieniony w puzzle z pływającej lodowej kry połączonej deskami i płytami OSB. Jest niebezpiecznie. Kilka osób już zmoczyło nogi. Bojery zostały przepchane w inne, bezpieczniejsze miejsce.
 
Poniedziałek, 15.02.2016, Viljandi, Estonia
Według „rozkładu jazdy” poniedziałek to dobrowolny dzień pomiarowy. Każdy przed regatami deklaruje, że „jeździ” na sprzęcie wykonanym zgodnie z wymogami klasy DN, w dzień pomiarowy można potwierdzić klasowość poszczególnych elementów ślizgu. Podczas regat każdy z pierwszej piątki każdego wyścigu jest już jednak obowiązkowo sprawdzany.
Ten dzień miał też być dniem treningowym. Komisja ustaliła flagami 800 metrowa drogę między szczelinami w grząskiej, pięciocentymetrowej brei z nocnego śniegu. Wiatr o sile 2 m/s nie dał jednak szans zawodnikom na jakąkolwiek jazdę. Nikt nie wyszedł z portu.
Wieczorem w biurze regat znajdującym się w Grand Hotel Vijlandi zawodnicy i ich trenerzy rejestrują się do regat. Czy one w ogóle się odbędą? Do piątku jeszcze sporo czasu.
 
Niedziela, 14.02.2016, Viljandi, Estonia
Po rozruchu porannym zawodnicy pojechali do oddalonego o 25 kilometrów od bazy regat portu Valma. W porcie zastała wszystkich czarna flaga, a to oznacza, że zejście na akwen jest na własną odpowiedzialność.
Drugi dzień regat seniorów został odwołany. Powiększające się szczeliny i otwierające się nowe dziury sprawiają, że akwen jest po prostu niebezpieczny. Dodatkowo padający śnieg sprawia, że widoczność jest słaba, a szczeliny i oczka zlewają się optycznie z lodem. Organizatorzy postanawiają sprawdzać akwen rezerwowy: Jezioro Saadjarv koło Tartu. Prognozy na dzień jutrzejszy nie napawają optymizmem: wciąż śnieg i niewielki mróz. Zaplanowany trening oficjalny stoi zatem pod znakiem zapytania. Od 12.00 do 15.00 – dobrowolne pomiary (podczas regat sprawdzana jest pierwsza piątka każdego wyścigu), od 15.00 do 19.00 – zapisy.
 
Sobota, 13.02.2016, Viljandi, Estonia
Pierwsze polskie ekipy zjeżdżają do estońskiej Valmy nad Jeziorem Vortsjarv, gdzie od najbliższego poniedziałku zaczynają się Mistrzostwa Świata i Europy Juniorów w klasach DN Junior (zawodnicy do 23 r.ż.) i Ice-Opti (do 16 r.ż.).
 
W ten weekend Flota Estońska rozgrywa na przewidywanym akwenie głównej imprezy juniorów regaty. Przyjechało kilku polskich zawodników – seniorów, polscy juniorzy zestawiają sprzęt i trenują obok startujących zawodników.
 
Organizatorzy – Flota Estońska pod auspicjami IDNIYRA – codziennie sprawdzają prognozy pogody licząc, że trudne warunki lodowe nie będą się pogarszać. Dotychczasowo przewidywane zejście na lód po ostatnich dodatnich temperaturach jest już bardzo mocno utrudnione. Szczeliny i dziury wytopiskowe sprawiają, że dwudziestopięcio centymetrowy lód staje się coraz bardziej niebezpieczny dla zdrowia i sprzętu. Na szczęście od dziś pojawiły się temperatury ujemne przy jednoczesnym ustaniu silnych wiatrów. 
 
W poniedziałek oficjalny trening i pomiary sprzętu, od wtorku do czwartku – wyścigi, piątek – dzień rezerwowy.